POLITYKA PRYWATNOŚCI
Wstęp
- Kancelaria Radcy Prawnego Radca Prawny Joanna Jaroń (dalej: Kancelaria) dokłada wszelkich starań by chronić dane osobowe Użytkowników przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem i szanować prywatność każdego Użytkownika.
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane z zachowaniem wymogów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922, z późn. zm.) oraz od dnia rozpoczęcia stosowania, tj. 28 maja 2018 r., rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO, OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88).
- Niniejsza Polityka Ochrony Prywatności (dalej: Polityka) określa zasady przetwarzana i ochrony danych osobowych Użytkowników przez Kancelarię. W Polityce uregulowano rodzaje danych osobowych gromadzonych przez Kancelarię, sposób wykorzystania tych danych, prawa Użytkowników, kategorie podmiotów, którym dane są udostępniane, a także informacje dotyczące plików cookies. Polityka określa również środki ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych oraz sposób kontaktu w sprawie stosowanych przez Kancelarię środków i metod ochrony danych osobowych.
I. Podstawowe pojęcia
- dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, np. imię i nazwisko, numer telefonu, adres, numer dowodu osobistego. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań;
- przetwarzanie danych – jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych;
- naruszenie ochrony danych osobowych – naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych;
- Użytkownik – osoba fizyczna, której dane są przetwarzane przez Kancelarię;
- Klient – podmiot, na rzecz którego Kancelaria świadczy usługi prawne.
II. Administrator Danych Osobowych
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Kancelaria Radcy Prawnego Radca Prawny Joanna Jaroń z siedzibą w Brzegu, działająca pod adresem ul. Długa 23/4, 49-300 Brzeg, NIP 6112326483, REGON 161560286.
III. Zasady zbierania danych osobowych Użytkowników
- Kancelaria, w zakresie zgodnym z prawem, może gromadzić informacje nt. Użytkowników, korzystając z różnych źródeł.
- Kancelaria, jako podmiot przetwarzający dane osobowe w ramach świadczenia usług prawnych, uzyskuje dane osobowe Użytkowników przede wszystkim bezpośrednio od swoich Klientów lub na podstawie zawartych z Klientami umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu wykonania umowy świadczenia usług prawnych.
- Kancelaria uzyskuje dane osobowe, w szczególności, w zakresie:
- informacji kontaktowych (takich jak nazwisko, adres zamieszkania/pobytu/ korespondencyjny/ prowadzenia działalności gospodarczej, e-mail oraz numer telefonu);
- służbowych informacji kontaktowych (takich jak stanowisko, dział i nazwa instytucji);
- potrzebnych do wystawienia faktury VAT i dokonywania rozliczeń (takich jak NIP, REGON)
- dostarczanych treści (takich jak zdjęcia, artykuły i komentarze);
- niezbędnych do świadczenia zleconych usług prawnych
IV. Sposób przetwarzania danych osobowych
- Kancelaria zapewnia kontrolę nad rodzajem i zakresem przetwarzanych danych osobowych, okresem oraz sposobem ich przetwarzania, a także osobami upoważnionymi do ich przetwarzania.
- Kancelaria dokłada najwyższych starań w celu ochrony informacji i danych osobowych, które gromadzi.
- Kancelaria zapewnia odpowiednią administracyjną, techniczną i fizyczną ochronę danych osobowych dostarczonych przez Użytkownika przed przypadkowym, bezprawnym lub nieupoważnionym uszkodzeniem, utratą, modyfikacjami, dostępem, ujawnieniem lub wykorzystaniem.
- Kancelaria przechowuje dane osobowe jedynie tak długo, jak jest to niezbędne dla realizacji celu, dla którego dane osobowe zostały zgromadzone, chyba że co innego wynika z przepisów obowiązującego prawa.
- Kancelaria podejmuje środki w celu zniszczenia lub permanentnego pozbawienia możliwości identyfikacji danych osobowych, jeżeli jest to wymagane przez przepisy obowiązującego prawa lub jeżeli dane osobowe nie są dłużej potrzebne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- Dane osobowe są w Kancelarii:
- przetwarzane zgodnie z prawem
- zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i nie poddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
- przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania, przy czym Kancelaria zastrzega sobie prawo do przetwarzania danych osobowych w czasie uzasadnionym jej prawnym interesem – aż do czasu przedawnienia roszczeń, a także wymaganym odrębnymi przepisami – w szczególności podatkowymi, związanymi z dofinansowaniem ze środków publicznych
- są merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane.
- Dostęp do danych osobowych posiada: Kancelaria, jej pisemnie upoważnieni pracownicy, współpracownicy oraz dostawcy usług świadczonych na jej rzecz. Dostęp do danych osobowych przez wyżej wymienione osoby odbywa się w wyłącznie celu i zakresie określonym przez Kancelarię.
- Kancelaria prowadzi ewidencję osób upoważnionych do ich przetwarzania. Osoby, które zostały upoważnione do przetwarzania danych, są zobowiązane do zachowania w ścisłej tajemnicy danych osobowych oraz ich zabezpieczenia.
- Kancelaria oraz osoby upoważnione do przetwarzania tych danych stosują środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
- Gromadzone przez Kancelarię dane mogą być wykorzystywane m.in. w następujących celach:
- świadczenie usług prawnych, administrowanie nimi i informowanie o nich przez Kancelarię;
- szacowanie ryzyka i udoskonalanie działalności Kancelarii (w tym rozwój świadczonych usług, zarządzanie komunikacją, analizowanie i ulepszanie świadczonych przez nią usług;
- rekrutacji;
- zgodnie z wymogami prawa lub w związku z toczącym się postępowaniem prawnym lub w związku z żądaniem organu władzy publicznej do udostępnienia informacji będących w posiadaniu Kancelarii;
- zapewnienia zgodności z przepisami ochrony danych osobowych i wewnętrznymi regulacjami Kancelarii w tym zakresie.
- dla celów administrowania serwerem.
V. Udostępnianie i powierzanie przetwarzania danych osobowych
- Kancelaria nie udostępnia, nie sprzedaje ani nie ujawnia w jakikolwiek inny sposób zbieranych danych osobowych dotyczących Użytkowników, z wyjątkiem sytuacji opisanych w Polityce lub gdy wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym z zawodowego charakteru działalności.
- Kancelaria może powierzyć przetwarzanie danych osobowych dostawcom usług. Zgodnie z zawartymi z nimi umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, Kancelaria wymaga od tych dostawców usług zgodnego z przepisami prawa, zapewnienia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych.
VI. Prawa Użytkowników
- Użytkownik ma prawo do kontroli przetwarzania przez Kancelarię danych, które jego dotyczą, w szczególności uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych.
- Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, a także dokonywania zmian, uzupełniania, sprostowania i aktualizacji, a także żądania ich anonimizacji, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem przepisów prawa, lub usunięcia na zasadach określonych przepisami prawa, z zastrzeżeniem, iż Kancelaria jest uprawniona do dalszego przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody Użytkownika, to Użytkownik ma prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych poprzez zgłoszenie tego faktu pisemnie na adres Kancelarii. W takich sytuacjach Kancelaria dostosuje się do decyzji Użytkownika w stosunku do przyszłych aktywności.
- Użytkownik ma prawo – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – zażądać od Kancelarii zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych, jak również złożyć sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych.
- Prośby o udzielenie informacji, cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych, jak również realizacja innych praw Użytkownika wynikających z przepisów prawa powinny nastąpić poprzez przesłanie e-mail na adres: sekretariat@kancelaria-jaron.pl.
VII. Pliki cookies i oprogramowanie analizujące.
- Korzystanie ze strony internetowej www.kancelaria-jaron.pl nie wiąże się z koniecznością zalogowania, założenia konta czy podania swoich danych za wyjątkiem przypadku korzystania z formularza kontaktowego.
- Dane osobowe zamieszczone przez Użytkownika w formularzu kontaktowym są wykorzystywane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie złożone przez Użytkownika.
- Kancelaria, jej dostawcy usług i partnerzy handlowi gromadzą niektóre informacje za pomocą środków automatycznych, takich jak pliki cookies, podczas przeglądania strony internetowej Kancelarii. Gromadzone w ten sposób informacje mogą zawierać: adres IP, typ przeglądarki, system operacyjny, odwiedzane adresy URL, a także informacje dotyczące czynności wykonywanych na stronie internetowej.
- Ciasteczka („cookies”) to niewielkie pliki danych informatycznych, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych (np. typu przeglądarki internetowej). Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowując ją do jego preferencji. Ciasteczka nie zawierają danych osobowych ani nie są używane do ich przekazywania.
- Pliki „cookies” są używane w celu przechowywania informacji o sesji oraz zapewnienia jej ciągłości po logowaniu, w celach statystycznych, marketingowych oraz w celu dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji Użytkownika. Pliki „cookies” przechowują informację o geolokalizacji, języku odwiedzającego stronę, informacje o odsyłaczu, informacje o preferencjach użytkownika, informacje do automatycznego logowania oraz losowe dane dotyczące identyfikatorów sesji.
- Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies”. Można to jednak w dowolnym czasie zmienić w ustawieniach przeglądarki internetowej dotyczących plików „cookies” tak, aby nie akceptowała plików „cookies” lub informowała o ich przesyłaniu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Należy jednak pamiętać, że nieakceptowanie plików „cookies”, może uniemożliwić poprawne działanie stron Internetowych.
Więcej informacji o ciasteczkach znaleźć można na: http://www.allaboutcookies.org.
Więcej na temat usuwania ich z przeglądarki internetowej, można przeczytać na:
http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/index.html
- W celu monitorowania strony internetowej Kancelaria może korzystać z oprogramowania analizującego należącego do podmiotów trzecich, np. Google Analytics. Google Analytics można wyłączyć za pomocą rozszerzenia przeglądarki, który można pobrać ze strony: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
- W przypadku korzystania z zamieszczonych na stronie internetowej łączy do stron internetowych administrowanych przez podmioty niezależne od nas - mogą w nich obowiązywać odrębne klauzule lub inna polityka dotycząca ochrony prywatności. Należy zapoznać się z ich treścią. W odniesieniu do wszelkich witryn, do których łącza znajdują się na stronie internetowej, a które nie są naszą własnością, ani też nie podlegają naszej kontroli – nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ich zawartość, za korzystanie przez Użytkowników z tych witryn ani za obowiązujące w stosunku do nich zasady ochrony poufności informacji.
VIII. Zmiany i aktualizacje Polityki
- Polityka może być okresowo modyfikowana. Modyfikacje mają na celu uwzględnienie zmian
w praktykach Kancelarii dotyczących postępowania z danymi osobowymi. - O istotnych zmianach w Polityce prywatności korzystający z usług kancelarii będą informowani
za pomocą komunikatów umieszczonych na stronie internetowej.
IX. Kontakt
Użytkownik może w dowolnym czasie skontaktować się z Kancelarią będącą Administratorem w celu uzyskania informacji o tym, czy i w jaki sposób Kancelaria wykorzystuje lub zamierza wykorzystywać jego dane osobowe, jak również w razie jakichkolwiek pytań lub uwag na temat niniejszej Polityki.